Strefa usług elektronicznych jest portalem (portal ekasa), którego celem jest stworzenie spójnego systemu dostępu do:
- Informacji o stanie zobowiązań podatkowych i opłatach Twoich oraz osób fizycznych i prawnych, które reprezentujesz.
- Elektronicznej realizacji płatności zobowiązań wobec Urzędu.
- Formularzy elektronicznych usług udostępnianych przez Urząd.
W portalu ekasa możesz uzyskać dostęp do własnych danych ale również do danych osób prawnych i fizycznych, które reprezentujesz. Możesz również w ich imieniu realizować płatności. Jeżeli chcesz uzyskać dostęp do danych innych niż Twoje, musisz złożyć stosowne upoważnienie.
Rejestracja na portalu ekasa i możliwość zalogowania się wymaga posiadania profilu zaufanego.
Jeżeli nie masz jeszcze konta, a chciałbyś zapoznać się z funkcjonowaniem systemu, to zaloguj się używając konta: demo z hasłem: demo.
Portal ekasa jest zintegrowany z ogólnopolską elektroniczną platformą usług administracji publicznej ePUAP i Węzłem Krajowym. Platforma ePUAP umożliwia obywatelom i przedsiębiorcom zakładanie na niej własnych kont i prowadzenie z nich korespondencji z urzędami administracji publicznej. Urzędy administracji publicznej z kolei, publikują na platformie ePUAP elektroniczne formularze umożliwiające załatwianie spraw bez konieczności wizyty w urzędzie.Po wypełnieniu formularza wniosku o dostęp i podpisaniu go podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym możesz przesłać go elektronicznie do urzędu.
W Katalogu usług systemu ekasa znajdują się odwołania do innych formularzy elektronicznych opublikowanych przez Urząd.